turning tables:


Twin Falls saturday at sunset.

Tänkte bara berätta om en händelse som fick mig att inse hur lyckligt lottad jag egentligen är.
I lördags var det som sagt en Bonfire här och jag trodde det bara skulle vara en lite mysig sak som hände en lördagskväll no big deal. Killarna spelade match precis innan the bonfire och alla skulle åka ut efter matchen. När jag sitter där och kollar på matchen får jag en känsla, en känsla som säger mig att jag bara vill åka hem efteråt, se på en film och äta godis. Jag ville verkligen inte åka ut till Old Gooding (Där bonfire skulle vara), jag ville bara åka hem. Det konstiga är att varje helg sen jag kom har jag ALDRIG suttit inne på helgen, det har alltid funnits något att göra. Jag har aldrig velat sitta hemma en lördagskväll och inte göra något. Om ingen har bjudit med mig på något så ringer jag alltid någon och vi hittar på något. Denna lördag var anorlunda.. Så jag åkte hem, hyrde en film och åt mitt godis.
The bonfire spårade ur... Polisen kom och min kompis ska till court om tre veckor. Här måste man vara 21 för att dricka och jag vet att ingen som var där var 21.  Min kompis tänkte att om han var ärlig så kanske kunde han komma undan, men nej.. Så han ska till court om 3 veckor och antagligen så kommer han att få betala böter eller få samhällstjänst. Han blev dessutom avstängd från sitt brottningslag i en vecka.
Det hände värre saker.. Den andra utbytesstudenten här var också där. Han drack och när polisen kom gjorde han precis som alla andra, han sprang. Han ramlade och slog i sitt ansikte och fick åka till akuten. Han åker hem till Brasilien idag. Tänk om jag hade åkt dit? Jag vet att jag inte hade druckit med jag får inte ens vara på fester där alkohol finns. Tänk om jag hade haft min vanliga känsla? Tänk om jag hade varit där, vad hade jag gjort? Hade jag sprungit? Hade jag stannat och försökt att förklara mig? Jag vet att i vilket fall som helst så hade jag varit in big trouble with my hostparents.. Tänk vad en liten känsla kan förändra allt. Jag kan inte ens föreställa mig vad jag hade gjort om jag hade behövt åka hem...

Kommentarer
Postat av: Iza

Man ska gå på sin magkänsla, och du gjorde ju ett grymt bra val den här gången. Läskigt att få veta en sån här historia efteråt!

2012-02-04 @ 00:06:18
URL: http://lillizor.blogg.se/
Postat av: amanda

men guuud vad hemskt! och stackars den andra utbytesstudenten. Åker man alltså hem direkt om man gjort något sådant, alltså typ dricker elr får varningar på skolan?

Även om man inte skulle dricka på en fest eller där alkohol finns, åker man fast då? Skulle du kunna blivit hemskickad även om du inte drack?

Händer det ofta att polisen kommer till sånt där?

vad läskigt allt låter..

Du kanske kan göra ett inlägg och svara om du har ork och lust.



kramar

2012-02-06 @ 21:40:00
URL: http://aboutanamanda.blogg.se/
Postat av: agnes

magkänsla <3

i ditt läge var det ju inte ens uppenbart, så mycket tur hade du väl med dig. ta't lugnt ;)

2012-02-09 @ 00:12:35
URL: http://agneshastalavista.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0