Question:




Okej jag fick en fråga från Amanda om polis och drickande/festande här och jag kände att hon har väntat länge nu så jag ska ge henne ett svar, förlåt att det tog forever men här kommer det.

Explorius sa till mig/alla andra utbytesstudenter att vi ska undvika fester med alkohol på grund av man vet inte riktigt vad som kan hända. Här är det olagligt att dricka under 21 även om de flesta gör det så kan man hamna i trouble. Om man är med i en sport på skolan och dom får reda på att man har druckit så kan man bli avstängd från matcher osv.. underage drinking here is a much bigger deal than in Sweden. Allting tas på större allvar och jag hade säkert fått någon slags varning om jag hade varit på den festen.. Den andra utbytesstudenten hade deltagit i ett matkrig vi hade på skolan för nån månad sen så han hade nog redan varningar och sånt, jag är inte riktigt insatt i hans sitiuation men jag kan gissa att det har något med det att göra också.. Okej, jag ska vara ärlig, jag har varit på fester med alkohol här men jag har alltid gått dit med folk jag litar på och personen som alltid har kört mig dit drack aldrig under festen och han tog mig alltid hem itid. Just beacause of that har jag inte direkt känt att det har varit så farligt för mig del.. så ni blivande utbytisar, om ni åker på fest åk ALLTID dit med nån ni litar på och som inte dricker under kvällen!
Polisen är alltid ute och kör under helgerna här, Think its an american thing... Men just under den kvällen med the Bonfire så fick jag faktiskt reda på att polisen var där ute för att leta efter en bil och dom bara sprang på festen men vad vet jag egentligen... 
okej, Hoppas det här var ett någorlunda logiskt svar iaf :-)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja tack för svaret! bättre sent än aldrig ;)

2012-03-11 @ 22:55:04
URL: http://aboutanamanda.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Fin blogg, göra bloglovinbyte? :) Och kika gärna in mina tävlingar!

2012-03-12 @ 16:22:19
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0