part:one



FRÅGA/KOMMENTAR:

Hej! fin blogg :) Jag ar ocksa utbytesstudent! Och jag ska ocksa borja spela fotboll, fast fotbollen har i Las vegas startar inte forran pa vintersasongen for att det ar sa varmt nu! :) Hur ar det i Idaho?

 

SVAR:

Åh, va kul! Jag måste åka till Las Vegas innan jag dör!

Idaho är different. Det är mycket torrare/varmare än vad jag trodde att det skulle vara. Jag hade verkligen ingen uppfattning om Idaho innan jag kom hit och det är jag glad för. Allting är så mycket bättre!

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Har också varit i USA på resa och shit vad underbart det var! Men skulle nog aldrig kunna klara att vara ifrån så pass länge blir du inte homesick och såhär?:o

 

SVAR:

Nu har jag varit här i över månad och jag vet flera andra utbytesstudenter som har fått hemlängtan efter en månad så jag var lite orolig för det. Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft tid att sitta still och fundera över allt där hemma. Jag har gått in med inställningen att jag är här nu och jag tänker leva här nu. Jag försöker hålla mig sysselsatt hela tiden och umgås med folk som gör mig glad. Så nej, jag har inte haft hemlängtan än. Visst är det vissa personer som jag mer än gärna skulle flyga hit så dom kan få uppleva allt med mig men jag vill absolut inte åka hem.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Fin tröja, var kommer den ifrån? :)

SVAR:

Tack! Eftersom det är min skoltröja så har jag köpt den på min skola här.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

vad kul att du gör något sånt här!

det är något jag också skulle vilja göra efter skolan och jobba oså där!
stentufft att du vågar!

SVAR:

Taaack! Jag vaknar upp varje morgon och blir lika förvånad att jag fortfarande är här. Att jag vågade följa min dröm!

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Spännande blogg! Själv är jag också sugen på att studera en termin utomlands (USA), men jag har inte helt bestämt mig än. Bra då att läsa om någon som faktiskt gör det så man vet lite mer vad det handlar om.

 

SVAR:

Tack! Om du får möjligheten att åka tycker jag absolut att du ska göra det! Du lär dig så himla mycket om dig själv. Du kan så sjukt mycket mer än du tror och det är en erfarenhet du aldrig kommer att glömma.

 

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Wow, vilka bilder! Du har inte en kvinnlig släkting i Brasilien?

 

SVAR:

Tack ska du ha! Haha, nope! Inte som jag vet i alla fall.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Hejsan! Mitt namn är Sandra. Jag har funderat på att åka som utbytesstudent till USA. Det verkar så grymt roligt! Jag har en fråga till dig och hoppas du kan svara på den. Med vilken organisation åkte du som utbytesstudent med?

Tacksam för svar!!!!!! :)

 

SVAR:

Hej Sandra! Förlåt att jag inte har svarat tidigare, hoppas du fortfarande läser. Haha.

Jag åker/åkte(?) med Explorius. Jag är väldigt nöjd med dom! Dom har alltid varit trevliga och hjälpsamma så dom kan jag varmt rekommendera. Dock har jag nu fått veta att en del andra utbytesstudenter har blivit mindre bra bemötta av dom, vilket är sjukt tråkigt…

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Hej! jag funderar på att åka nästa år. Är också sugen på att spela soccer där isånnafall. Jag är hyffsat bra här hemma. Ingen stjärna eller så men långt ifrån dålig liksom. Stabil kan man väl säga.. haha, men jag är orolig för att jag kommer vara så dålig där jämfört med alla andra. Så jag undrar: är dom duktiga på fotboll och hur bra är du liksom? Hoppas du förstår min fråga. Ha ett toppen år!

 

SVAR:

Hej! Eftersom jag går på en så pass liten skola som jag gör här så fanns det inte så mycket konkurrens här. Jag kan inte ens bli cut from the team. Mitt lag här är bland det sämsta jag nånsin har sett och jag (som inte har spelat fotboll sen jag var 14) är typ ”stjärnan” i laget så om du är det mista bra så ska det inte alls vara några problem att spela. Men det är som sagt på min skola… Men om det är en bra stämning i laget och om du kommer in snabbt i gruppen så tror inte jag att det spelar någon roll hur bra du är. Då är det bara kul att umgås med laget efter skolan på träningarna och i bussen till bortamatcherna.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Det låter helt underbart! Haha, jag har aldrig fattat football regler.. pappa har försökt lära mig, men jag fattar bara inte.. :p
Låter som om du kommer ha en awesome helg!:D

 

SVAR:

Den helgen var bland det bästa yet!

Hahah, jag har några kompisar här som försöker lära mig reglerna och jag vill verkligen fatta! Och jag lever mig verkligen in i matcherna här bara för att liksom… hahah

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Kul att hitta in i din blogg! Jag är också utbytesstudent som varit här i dryga 3 veckor nu fast i Oklahoma.

Den stora skillnaden är att jag är utbytesstudent på college/university och inte high school eftersom jag alltid ville men inte riktigt vågade åka när jag gick på gymnasiet.

Du har gjort världens bästa val (och jag också!) att åka iväg. Hoppas du får världens grymmaste år! Och jag håller med om att det är galet fullt upp HELA tiden, jag tänker att det ska lugna ner sig snart men ärligt talat tror jag att det kommer vara roligt och intensivt nästan hela tiden! Fast det är bra för då får vi ut så mycket vi bara kan av tiden i USA!

Lustigt att du skriver om Yellowstone för en kompis här pratade just om det idag och vi kom fram till att vi inte riktigt vet vad det är för nåt?

 

SVAR:

Tack! Vi är så sjukt grymma va!? :D hahah

Yellowstone är en nationalpark (typ den äldsta i världen tror jag att jag läste någonstans). Yellowstone har gejsers och massa olika coola djur.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Detta har abolut inget med att vara utbytesstudent att göra, men kände att jag bara måste säga det!;P Ditt hår är så jäkla fint! Älskar´t!:D

 

SVAR:

Tack fina du!

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Hoppas att du mår bättre i magen nu. Kul att du tagit upp fotbollen igen med sådan framgång. Comeback i Holmalund månne!? Är det konkurrens mellan Soccer och Football i skolan? Ha det fortsatt bra.

 

SVAR:

Magen gör fortfarande ont men jag kämpar på, Tack!

Hahah, vi får väl se hur det blir när jag kommer hem igen. Asså, ne det kan man väl inte direkt säga att det är. Här umgås de flesta med alla så vi stöttar alla i allas sporter!

 

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

åååh, jag är jättenyfiken på hur maten är!
(matfantast som jag är)
typ hemma hos er och i skolan :>

hoppas du har det finfint där borta <3 hugs

 

SVAR:

Emmmiiii! För det första så gör min värdmamma världens godaste mat. Aldrig snabbmat och alltid egenodlade grönsaker/frukter som paprika, majs, gruka, melon och björnbär. Maten hemma är ganska perfekt för mig. Jag trodde faktiskt att det var en snabbmatsfamiljs så jag blev glatt förvånad när jag såg deras grönsaksland! Som jag förstår det så är skolmaten i år 100 gånger bättre än förra året. Skolmaten än så länge har b la bestått av: Tacos, Pasta, Hamburgare (med mörk bröd)  kyckling, så jag är nöjd. Varje dag så finns det även ett fräscht salladsbord med massa olika grönsaker och frukter.

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

ÅH vad fina..! Vad är det egentligen för speciellt med att bli King and Queen?:)
Kam

 

SVAR:

Asså, egentligen är det bara en popularitettävling, så himla typiskt usa! Hahah. Ungefär en vecka innan homecoming så fick vi (seiors) en klasslista där vi fick kryssa i fyra tjejer och frya killar. De åtta blev homecoming royalties.  Sen i fredags åkte de i egna bilar i paraden och var fina och vinkade till små barn. Hahah. Sen vid matchen på kvällen så utropades the king and queen (då hade hela skolan röstat igen). Dom fick varsin krona och that’s it. En vecka jag sent kommer att glömma i alla fall.

Kraam!

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Har du träffat någon kille där borta eller någon som du är intresserad av liksom? :)

 

SVAR:

När jag bestämde mig för att åka till usa gick jag in med inställningen att jag inte skulle börja gilla någon här. För jag är bara här i tio månader och under dom tio månaderna varken orkar eller vill jag inte lägga energi på killar och drama men ibland så kommer känslorna emellan vare sig man vill det eller inte…

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

hej! funderar hur du hade råd med att åka bort ett helt år, och åker du med ef, explorius eller något annat?
Jätte bra blogg! Kram

 

SVAR:

Heej! Jag har haft världens tur som har mina föräldrar som sponsrar hela den här resan  för mig. Jag är för evigt tacksam att dom låter mig följa min dröm när dom hade kunnat lägga dom pengarna på något helt annat. Fickpengarna står jag dock för själv.

Jag åker med Explourius och är supernöjd!

Taaaaaack!!

Kram!

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

heeej jag bara undrar varför nadine är så himla bäst?!

 

SVAR:

Vem är Nadine? Känner ingen sån…

 

FRÅGA/KOMMENTAR:

Hej Lisa!
Vet inte riktigt hur jag snubblade in på din blogg, men nu är jag här och kan inte sluta läsa:)

Jag önskar att jag hade åkt på ett utbytesår när jag gick i gymnasiet. Nu blev det en termin i Sydney under universitetet i stället, men jag kan ändå inte låta bli att leva ut min gamla high school-dröm genom din blogg.

Jag är lite nyfiken på vilka personer som står bakom alla namn i din blogg. Case, Spencer, Tracee, Gabbi osv. Vem är kompis och vem är "familj"? Vem är killen som får hjärtat att slå dubbelslag?;) Har du lärt känna alla i skolan eller på andra sätt också? Vem är bästisen där borta? Oj shit, många frågor:)

Gillar din blogg iallafall.

 

SVAR:

Va kul att du hittade hit!

Det är bara Tracee som är familj. Hon är min värdsyster här och hon är också en senior. Jag och hon har blivit jättenära väldigt snabbt och jag känner att jag verkligen kan prata med henne om allt som händer här så hon är väl min bästa vän här. Jag pratar med de flesta på skolan men det är svårt att få nära vänner. Jag känner folk bara på ytan än så länge. Jag har fler killvänner här för det är väldigt mycket drama runt tjejerna här men jag har mitt soccerteam som jag är grymt nöjd med! Jag vill inte avslöja vem han är än eftersom det fortfarande är väldigt nytt men ni kommer nog få se mer utav honom på bloggen;)

 

Hoppas ni blev lite nöjda iallafall.

Part 2 kommer imorgon.

 


Kommentarer
Postat av: Nadine

jaha då var våran vändskap officiellt slut.

2011-09-26 @ 16:54:10
URL: http://flattt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0