i'm ready for something new.


Bara timmar innan jag åkte till usa..

Nu har jag varit här i snart tre veckor. Tre veckor fulla av många olika känslor. Stolthet, Lycka, Saknad, Förväntansfullhet, Uttråkhet, Glädje och Sorg.
Jag blir fortfarande lika förvånad när jag tänker på vad jag har gett mig in på. Att lilla jag har vågat ta steget och följa min dröm.
Jag har inte ångrat för fem öre att jag tog beslutet att åka hit. Det har inte gett mig något annat positiva saker och erfarenheter (än så länge iallafall). Nu har skolan börjat och jag trivs som satan! Jag kunde redan första dagen gå i korridoren helt ensam utan att känna mig obekväm eller uttittad. Det är som om jag hör hemma här. Jag passar inn och jag är lycklig. Jag har skaffat vänner och jag håller mig sysselsatt. Jag har noll hemlängtan men jag ser ändå fram emot att komma hem. Fast inte än på ett tag...

Kommentarer
Postat av: Annika - i Oklahoma

Kul att hitta in i din blogg! Jag är också utbytesstudent som varit här i dryga 3 veckor nu fast i Oklahoma.



Den stora skillnaden är att jag är utbytesstudent på college/university och inte high school eftersom jag alltid ville men inte riktigt vågade åka när jag gick på gymnasiet.



Du har gjort världens bästa val (och jag också!) att åka iväg. Hoppas du får världens grymmaste år! Och jag håller med om att det är galet fullt upp HELA tiden, jag tänker att det ska lugna ner sig snart men ärligt talat tror jag att det kommer vara roligt och intensivt nästan hela tiden! Fast det är bra för då får vi ut så mycket vi bara kan av tiden i USA!



Lustigt att du skriver om Yellowstone för en kompis här pratade just om det idag och vi kom fram till att vi inte riktigt vet vad det är för nåt?

2011-09-09 @ 07:28:37
URL: http://ensvenskaioklahoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0