first day.


Bjuder på en ful bild men det är ungefär så här jag känner just nu. Ren glädje.

Först måste jag bara säga tack för de supergulliga kommentarerna på mitt förra inlägg. Blir så himla glad! TACK!

Idag var det alltså min första dag på Wendell High School.
Jag har egentligen aldrig varit en sån person som blir nervös. Jag tar allt som det kommer och hoppas på det bästa.
Klockan ringde klockan 6 och då väntade duschen och ett trångt badrum på mig. Jag och Tracee gjorde oss i ordning och åkte till skolan vid tjugo i åtta. När vi kom in så var det en sjukt hög ljudnivå i korridorerna och det första jag sa var: Va?! för jag hörde inte vad Tracee sa. Hahah.
Alla tjejerna är väldigt sminkade och ser äldre ut än vad de är. Killarna springer runt och "brottas" och man kände att man hade kommit in i en riktig high school film. Jag bara sög in alla nya intryck och alla nya ansikten.
Jag njöt.
First period hade jag Honor Government med Mr. Hamilton. Jag hade lärt känna Spencer lite innan så jag var inte helt ensam. Second period var Yearbook och det kan nog lätt bli min favoritklass. Sköna människor och skön lärare!
Third period var ceramics och fjärde var english med en hel del goa människor. Lunch kom sen och jag överlevde! Jag satt inte ensam. Jag satt inte på toaletten. Jag hade det trevligt!
5th och 6th period (digital photo och computer application) kom och gick som vilken annan lektion som helst. Skoldagen avslutades i the gym med ett pepp rally. Himla typiskt amerikansk asså! satt än en gång och bara njöt.
Halv 4 började min soccer practice och om jag ska vara ärlig så var det min bästa träning hittills! Allt gick som det skulle och jag hade hur mycket energi som helst! Jag känner att jag börjar komma mer och mer in i laget och det känns underbart! Förhoppningsvis så får jag spela imorgon även om jag inte har gjort mina tio träningar än.
Eftersom det är matchdag imorgon så måste vi gå runt i våra matchtröjor under skoltid. Det ändå tråkiga i det är väl att min tröja är typ 10 gånger för stor, men Lisa löser...

Idag har varit en av det bästa dagarna i mitt liv. Jag trivs så bra här och jag ser bara bra saker i framtiden just nu.
Jag är lycklig.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kul att läsa och se hur du upplever ditt Amerika. Du skriver så bra! Lycka till med plugget!

2011-09-01 @ 08:05:01
Postat av: Sandra

Hejsan! Mitt namn är Sandra. Jag har funderat på att åka som utbytesstudent till USA. Det verkar så grymt roligt! Jag har en fråga till dig och hoppas du kan svara på den. Med vilken organisation åkte du som utbytesstudent med?



Tacksam för svar!!!!!! :)

2011-09-01 @ 12:47:45
URL: http://sandraida.blogg.se/
Postat av: amanda

Hej! jag funderar på att åka nästa år. Är också sugen på att spela soccer där isånnafall. Jag är hyffsat bra här hemma. Ingen stjärna eller så men långt ifrån dålig liksom. Stabil kan man väl säga.. haha, men jag är orolig för att jag kommer vara så dålig där jämfört med alla andra. Så jag undrar: är dom duktiga på fotboll och hur bra är du liksom? Hoppas du förstår min fråga. Ha ett toppen år!

2011-09-01 @ 21:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0