all we ever do is say goodbye.


random picture by me.

Om jag sa att igår var en av de bästa dagarna i mitt liv så säger jag att idag var den bästa dagen i mitt liv.
Jag hade min första match idag. Efter bara fem träningar så fick jag inte bara spela, jag fick tillochmed starta. Jag fick starta som mittmitt men det passade inte mig alls. Vet egentligen inte vad coach tänkte på när han satte mig där. Här kommer jag som inte har spelat fotboll på 5 år och har en kondition som är som hejkomochhjälpmig. Visst, jag har fotbollen inom mig (både mammas och pappas sida har mycket fotboll i sig). Jag kan kontrollera bollen än de flesta i laget men ändå. Man kan inte börja som mittmitt efter bara 5 träningar..
Sen fick jag spela forward och det är min plats. Där trivs jag. Långbollar, spurter och mycket närkontakt. Dock blev det inga mål och vi förlorade med 2-0 men vi kämpade på bra i sista halvlek.
Efter matchen hängde jag med Spencer och hans kompis (glömmer jämt bort hans namn, nånting på R iaf). Vi såg volleybollmatchen inne i the gym och jag blev bjuden på glass. Vi såg även killarnas soccergame och hade det allmänt mysigt i solnedgången. Sen kom även Case, Nick och Dakota och höll oss sällskap. Vi hade så sjukt kul! Dom lärde mig football regler och jag lärde dom soccer regler. Jag och Spencer har gjort en deal. Vi ska lära oss varandras sporter och sen se vem som har gjort mest framgång. Allting ska naturligtvis filmas!
Jag och Tracee fick sedan skjuts hem av Case i hans sjukt coola/stora truck.
Kanske inte låter som världens bästa dag men när man är här med de människorna jag är med så är allting bara underbart.

Imorgon ska jag till the Fair in Twin Falls med Tyler och flera andra sköningar! Gonna be an awesome night!
Sen på lördag morgon åker jag och the King family till Yellowstone (världens äldsta nationalpark) och kommer hem på måndag eftermiddag. Internet kan jag ju bara säga hejdå till men jag har förberett några härliga inlägg till er under helgen om ni vill komma in och kika. B la ett inlägg där jag svarar på era frågor.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter helt underbart! Haha, jag har aldrig fattat football regler.. pappa har försökt lära mig, men jag fattar bara inte.. :p

Låter som om du kommer ha en awesome helg!:D

2011-09-02 @ 09:23:49
URL: http://heyitsmalin.blogg.se/
Postat av: agnes

Ha så kul i helgen då! :)) Saknad dig, kram

2011-09-02 @ 13:33:43
URL: http://agneshastalavista.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0